2 wg vienu metu

Bendros diskusijos apie variklius ir ju tuninga.
User avatar
Minde_Kei
Posts: 2304
Joined: 17 Mar 2004, 22:21
Location: lietuva
Contact:

2 wg vienu metu

Post by Minde_Kei »

Sveiki,

klausimas pamastymui.

Gali vienu metu dirbi teisingai 2 WG? Vienas internal ir vienas external? Žinau, kad nespės numesti slegio tik internal WG, todėl kaip papildomas butu naudojamas dar vienas external. Aišku juos reiktu parinkti su vienodu (o gal nebūtinai?) atsidarymo slėgiu?

iš kitos pusės, jei jau dėti external WG, tai internal'a palikti be darbo IMHO Kvaila butu.

Pagal mano logika MAX slėgis turėtų būti kaip styga su 2 wg, prie bet kokio load'o, prie bet kokių rpm.

Bet gal aš apie kažką nepagalvojau?
..

User avatar
spade
Posts: 5011
Joined: 04 Apr 2003, 14:19
Location: Vilnius

Re: 2 wg vienu metu

Post by spade »

Siaip tai is esmes 2WG nieko stebuklingo. Pas GZ Sunny buvo du pvz. Tik ten du isoriniai.
Tai manau principe vienas isorinis, vienas vidinis visiskai tinka.
Imho slegius sureguliuot nevienodus reik - pas internal ji daryt ciut zemesni...

Klausimas pamastymui: kada daugiausia oro keliauja per WG?

Siaip idomi tema :!:
DelSolSohcVtec BlueberryBeeProject
f31
Why waste time learning when ignorance is instantaneous?

User avatar
Minde_Kei
Posts: 2304
Joined: 17 Mar 2004, 22:21
Location: lietuva
Contact:

Re: 2 wg vienu metu

Post by Minde_Kei »

spade wrote:Siaip tai is esmes 2WG nieko stebuklingo. Pas GZ Sunny buvo du pvz. Tik ten du isoriniai.
Tai manau principe vienas isorinis, vienas vidinis visiskai tinka.
Imho slegius sureguliuot nevienodus reik - pas internal ji daryt ciut zemesni...

Klausimas pamastymui: kada daugiausia oro keliauja per WG?

Siaip idomi tema :!:
Su duju termodinamika man sunkiai :) ta prasme reikia ishsiaiškinti ir atkirti tokius dalykus, kieki, greiti, slegi... o čia man dievu miskas.

manau 2 etapai wg vyksta: is pradziu spool metu (turbo "salos" viduryje) reguliuoja kad nevirsintu variklio galimybiu, o veliau, dėl padidėjusių RPM ir kuro + oro kiekio perteklių (kiek negali turba per save suvalgyti) pašalina alternatyviu keliu. :) seniai buvau turboboost atsviretes tai galiu pjauti gryba.
..

User avatar
spade
Posts: 5011
Joined: 04 Apr 2003, 14:19
Location: Vilnius

Re: 2 wg vienu metu

Post by spade »

Man irgi miskas, bet kaip man atrodo tai tie du atvejai, kuriuos aprasai, tai vienas ir tas pats is esmes (bent jau turetu but)...

Siaip kiek pamenu tai su wg dydziu tokios "nykscio taisykles": reikia tuo didesnio WG, kuo
- Mazesne karstos puses kriaukle
- Maziau norima pusti su didele turbina...

Siaip jei imam sistema su per mazu wg, tai ka matom? Zemose apsukose/apkrovose, kol turbas issisukineja, wg uzdarytas. Paskui kai pasiekia boosta jis atsidaro, kad palaikyt tam tikra slegi. O paskui kaip ismetamuju duju srautras virsija wg pajegumus ima creepint. Vansi antraji wg reikia pajungt i sistema kazkada tuo momentu pries pradedant creepint... Ane?
DelSolSohcVtec BlueberryBeeProject
f31
Why waste time learning when ignorance is instantaneous?

Niokas
Posts: 587
Joined: 12 Mar 2009, 19:43

Re: 2 wg vienu metu

Post by Niokas »

mano keletas minciu :wink:
dazniausiai kada nebeprasimeta per orginalu veistgeita, siuo atveju vidiny, turbas turetu but gerokai islipes is savo
zemelapio kad prasidetu toki reiskiniai kaip nekontroliuojamas bustas, nes gamintojas numato koki oro srauta turetu nest turbas,ir kiek turetu but ismetamuju atitinkamai ir veisgeito diametras, bet visgi jai jau taip nutinka(gal labai mazas turbas ant didelio litrazo motoro, ar panasiai), tai vertetu turbut jieskotis didesnio turbo ir veisgeito ,o ne varyt maza is proto, nes jis daugiau tik kaitins ora isiurbime ir darys negera egt ismetime.
o jai tarkim yra ziauriai taikoma i torka kaip yamnoma zemiau tada, papildomas veisgeitas leistu pasiekt motoruj aukstesnius sukius ir isivalyt ismetamasias, bet variklio galia turetu krist zemyn labai ziauriai kada turbas pasiektu savo pralaidumo ribas ir pradetu restriktint prie aukstu rpm, gautusi kaskas panasaus i tdi :mrgreen: torkas nuo 1,500 iki 3500, o veliau visai nebevalit.

cia turbut kaskas norit pasidaryt wrc tipo motora su dideliu torku nuo pat apacios,o poto proporcingai mazejanciu iislaikant arklius flat placiam sukiu diapazone? :roll:
Utenos Termodinamika
utenostermodinamika@gmail.com
860300501
Utenos Termodinamika fb

User avatar
spade
Posts: 5011
Joined: 04 Apr 2003, 14:19
Location: Vilnius

Re: 2 wg vienu metu

Post by spade »

Niokai, pagal ka tavo nuomone parenkamas karstos kriaukles dydis (A/R)? Ir kodel jie buna skirtingi?
DelSolSohcVtec BlueberryBeeProject
f31
Why waste time learning when ignorance is instantaneous?

Brooklyn

Re: 2 wg vienu metu

Post by Brooklyn »

tai didelis kompresoriaus A/R naudojamas norint išgauti slėgį prie mažo RPM, o mažas A/R prie didelio. dėl dviejų WG naudojimo tai manau tik ant didelės turbos toks bajaris daryti. panašiai kaip su dviem turbom, su maža turba keliant slėgį prie mažų RPM, o didesnė prie didelio RPM. jei klystu pataisykit

User avatar
Minde_Kei
Posts: 2304
Joined: 17 Mar 2004, 22:21
Location: lietuva
Contact:

Re: 2 wg vienu metu

Post by Minde_Kei »

ok paziurim is praktines puses(t.y. del kokiu priežastčių man kilo tokie klausimai):

pvz turbas nuo subaru impreza gt td04 ar 05. (nezinau kaip vadinasi is tikruju)

prie 2l darbinio turio prie 2500-2600 uzpucia 1bar'a (asmenine patirtis)

uzdejus tokia turba ant n/a variklio su tikslu pusti tik kokius 0,8, toks turbas uzsipus prie kokiu 2000 rpm iki 1bar. o tai jau bus per daug. ir vidinis w/g tikrai nesusitvarkys mazindamas slegi. taigi sioje vietoje isijungtu wg nr. 2 galbut trumpam, kad turbos efektyvumo pike, pagelbetu WG nr. 1.

Veliau (turbas pajegus islaikyti 1bar slegi iki 7krpm ant 2l variklio) turbas ant 2,5 pasidaro restriktorius (kyla backpreasure, egt) ir WG nr.1 pradeda nesusitvarkyti su srautu. Tada WG nr2. kickina vėl ir praleidzia daug pro save...

ka manot? :)
..

User avatar
spade
Posts: 5011
Joined: 04 Apr 2003, 14:19
Location: Vilnius

Re: 2 wg vienu metu

Post by spade »

Brooklyn wrote:tai didelis kompresoriaus A/R naudojamas norint išgauti slėgį prie mažo RPM, o mažas A/R prie didelio.
Nelabai. Be to iki siol kalba ejo apie turbinos kriaukles A/R, ne kompresoriaus.
dėl dviejų WG naudojimo tai manau tik ant didelės turbos toks bajaris daryti.
Kodel? Turbinos dydis zinoma kazkiek groja, bet is esmes cia kalba eina apie ismetimo puses pralaiduma, kuriam to turbinos dydzio itaka tik tam tikra (~ribota)... Cia greiciau galim kalbet apie karstos ir saltos pusiu dydziu santyki...
panašiai kaip su dviem turbom, su maža turba keliant slėgį prie mažų RPM, o didesnė prie didelio RPM.
Tu neteisingai isivaizduoji twin (sequential) turbo :mrgreen: . Ten abi turbinos vienodos, tik is pradziu pucia viena, paskui pasijungia kita.
Tai tokia prasme zinoma galima tarsi bandyt kazkokias paraleles paisyt ir su 2wg, bet nelabai matau prasmes...

MindeKei wrote:pvz turbas nuo subaru impreza gt td04 ar 05. (nezinau kaip vadinasi is tikruju)
Jei "late model" tai TD04 13T.
uzdejus tokia turba ant n/a variklio su tikslu pusti tik kokius 0,8, toks turbas uzsipus prie kokiu 2000 rpm iki 1bar.
Tarkim. Tas zinoma priklauso nuo darbinio turio (ir suspaudimo etc kazkiek).
o tai jau bus per daug. ir vidinis w/g tikrai nesusitvarkys mazindamas slegi.
Gal. Na, tiketina... :roll:
:lol:
taigi sioje vietoje isijungtu wg nr. 2 galbut trumpam, kad turbos efektyvumo pike, pagelbetu WG nr. 1.

Veliau (turbas pajegus islaikyti 1bar slegi iki 7krpm ant 2l variklio) turbas ant 2,5 pasidaro restriktorius (kyla backpreasure, egt) ir WG nr.1 pradeda nesusitvarkyti su srautu. Tada WG nr2. kickina vėl ir praleidzia daug pro save...
Ok, modeli toki galima priimt, tik kaip toks ju valdymas bus realizuojamas? Realiai gi wg dazniausiai valdomi slegio signalu - slegiui kylant atsidaro, krentant - uzsidaro.
Tai sureguliuoji, kad vidinis atsidarinetu prie (tarkim) 0.45bar, o isorinis prie 0.5bar ir toliau nesuki sau galvos - jie patys dinamiskai "balansuosis". Siaip slegi valdys vidinis wg (kurio aktuatorius jautresnis), bet emus creepint boostui isorinis wg nuleis ismetamuju duju pertekliu...
DelSolSohcVtec BlueberryBeeProject
f31
Why waste time learning when ignorance is instantaneous?

ebola
Posts: 1815
Joined: 15 Nov 2004, 11:11
Location: klaipeda

Re: 2 wg vienu metu

Post by ebola »

as ziuriu kazkaip sunkiai chebrai dashyla, kad nepadarysi solidaus slegio/srauto isiurbime nepadares dar didesnio ismetime.Tai priestarautu elementariai fizikai.
Todel ar didinsi karsytu duju srauta, ar slegi, "smaugtas" daigtas kais. Vienintele gera iseitis turbut salti kurai.Kaip E85 pvz.Sitoks sprendimas yra priezastis, del kurios Nioko draugu bmw su standartiniu bloku vaziuoja 400 metru greiciau nei GZ sunny kada nors yra vaziaves per visa istorija.Ir sakyciau, turba bmw uzmauta ale "tokia radom". Ir del wg niekas galvos nesuka speju :twisted:Kiek niokai pucia? Kokius 3 barus tikrai speju?
geriau kai taves nekencia uz tai kuo esi, negu gerbia uz tai, kuo apsimeti esas.

Brooklyn

Re: 2 wg vienu metu

Post by Brooklyn »

Spade
dekui už konkretumą :mrgreen:
Ebola
prie ko čia šaltas kuras ir 2 WG? jei klaustų kaip padidinti AG, tada taip, exhaust temperatūros ir kuras daro savo

User avatar
Minde_Kei
Posts: 2304
Joined: 17 Mar 2004, 22:21
Location: lietuva
Contact:

Re: 2 wg vienu metu

Post by Minde_Kei »

ebola wrote:as ziuriu kazkaip sunkiai chebrai dashyla, kad nepadarysi solidaus slegio/srauto isiurbime nepadares dar didesnio ismetime.Tai priestarautu elementariai fizikai.
Todel ar didinsi karsytu duju srauta, ar slegi, "smaugtas" daigtas kais. Vienintele gera iseitis turbut salti kurai.Kaip E85 pvz.Sitoks sprendimas yra priezastis, del kurios Nioko draugu bmw su standartiniu bloku vaziuoja 400 metru greiciau nei GZ sunny kada nors yra vaziaves per visa istorija.Ir sakyciau, turba bmw uzmauta ale "tokia radom". Ir del wg niekas galvos nesuka speju :twisted:Kiek niokai pucia? Kokius 3 barus tikrai speju?
tu ziuri is savo poziciju.

pabandyk ziuret koncetualiai i tokia schema. n/a varikliui reiki biski valo dadet. 6cil motorui atjungi 3 cilindrus ir juos paleidi per turba, kitus 3 aplink. i tai kas darosi galvoje nekreipk demesio. tada mano sprendimo variantas turi prasmes?
..

Niokas
Posts: 587
Joined: 12 Mar 2009, 19:43

Re: 2 wg vienu metu

Post by Niokas »

spade wrote:Niokai, pagal ka tavo nuomone parenkamas karstos kriaukles dydis (A/R)? Ir kodel jie buna skirtingi?
zinoma tam kad turet busta prie tam tikro duju srauto, atitinkamai prie aukstesniu ar zemesniu abarotu,

jai paprastai ziurint is butelio dugno puses tai mazas a/r butu- bonka nuo "vytautas" mineralkos

didelis a/r butu bonka nuo "vytautas" mineralkos su gurkliu nuo furistu megiamos "nestea" :lol:

o del baru tai kedainiuose tik 1,7 buvo ,turba zinoma is sroto sunkvezimiu (didziausia kokia isejo rast) flansas didesnis nei t4 gal perpus pagal pavirisiaus plota(koks tiksliai bala zin gali but kad spec kaskokiai markei kaip buna), o ar 1,34, tokiu atveju be dvie wg neikaip neuzsipustu su 2,5 motoru :roll:
Utenos Termodinamika
utenostermodinamika@gmail.com
860300501
Utenos Termodinamika fb

User avatar
spade
Posts: 5011
Joined: 04 Apr 2003, 14:19
Location: Vilnius

Re: 2 wg vienu metu

Post by spade »

Niokas wrote:zinoma tam kad turet busta prie tam tikro duju srauto, atitinkamai prie aukstesniu ar zemesniu abarotu,
Taip. Kitas klausimas: kaip keiciasi WG pralaidumo poreikiai keiciantis turbinos kriaukles A/Rui?
o ar 1,34, tokiu atveju be dvie wg neikaip neuzsipustu su 2,5 motoru :roll:
Ka? Tu cia kazka norejai pasakyt, bet supainiojai?
DelSolSohcVtec BlueberryBeeProject
f31
Why waste time learning when ignorance is instantaneous?

Niokas
Posts: 587
Joined: 12 Mar 2009, 19:43

Re: 2 wg vienu metu

Post by Niokas »

spade wrote:
Niokas wrote:zinoma tam kad turet busta prie tam tikro duju srauto, atitinkamai prie aukstesniu ar zemesniu abarotu,
Taip. Kitas klausimas: kaip keiciasi WG pralaidumo poreikiai keiciantis turbinos kriaukles A/Rui?
o ar 1,34, tokiu atveju be dvie wg neikaip neuzsipustu su 2,5 motoru :roll:
Ka? Tu cia kazka norejai pasakyt, bet supainiojai?

parasiau ka tikrai turejau raumeny, cia labai kaimiska, bet kolkas pasiteisinusi technologija ant tvinskrol turbu,zinoma viskas is ubagystes :lol: ir tik draguj ,ilgainiuj tikrai nupustu tokia nesamone.
Utenos Termodinamika
utenostermodinamika@gmail.com
860300501
Utenos Termodinamika fb

User avatar
spade
Posts: 5011
Joined: 04 Apr 2003, 14:19
Location: Vilnius

Re: 2 wg vienu metu

Post by spade »

Siaip jau bet kuri turbina greiciausiai/efektyviausiai uzsipucia isvis be jokio WG. Tai ash taip ir nesuprantu, ka tu norejai pasakyt tuo savo pasakymu "ar 1,34, tokiu atveju be dvie wg neikaip neuzsipustu su 2,5 motoru"...

Kad su twin scroll du WG tai cia nieko stebuklingo, bet tavo mintis kokia buvo?
DelSolSohcVtec BlueberryBeeProject
f31
Why waste time learning when ignorance is instantaneous?

User avatar
Sharas
Posts: 531
Joined: 27 May 2006, 13:44
Location: Vilnius-Siauliai

Re: 2 wg vienu metu

Post by Sharas »

As dabar va taip galvoju: juk "standartinis" wg veikia "linijiskai" (nesugalvoju kaip geriau apibudint), sakykim jis prie slegio x atsidaro pilnai, bet prie slego y(<x) jis jau vistiek bus kazkiek prasidares. Su ta mintim: sakykim puciu 0.8bar, antra wg susireguliuoju, kad butu uzsidares iki ~0.6bar ar nebus taip, kad jis paprasciausiai nespes pilnai atsidaryt ir vistiek turesiu creepa, o jei pasidarysiu ji "minkstesni", kad prie ~0.7bar butu pilnai atsidares, tai ar nenukentes mano spoolas stipriai, nes jis jau prie mazo slegio bus prasidares kazkiek?
Mano nuomone gal paprasciau butu tiesiog isideti pakankamo dydzio isorini wg (susireguliuot paprastai su ebc), o vidini uzglusint ir pamirst :roll:
Volvo RWD - daily
Toyota RWD - race
Nissan RWD - fun

User avatar
Minde_Kei
Posts: 2304
Joined: 17 Mar 2004, 22:21
Location: lietuva
Contact:

Re: 2 wg vienu metu

Post by Minde_Kei »

Sharas wrote:As dabar va taip galvoju: juk "standartinis" wg veikia "linijiskai" (nesugalvoju kaip geriau apibudint), sakykim jis prie slegio x atsidaro pilnai, bet prie slego y(<x) jis jau vistiek bus kazkiek prasidares. Su ta mintim: sakykim puciu 0.8bar, antra wg susireguliuoju, kad butu uzsidares iki ~0.6bar ar nebus taip, kad jis paprasciausiai nespes pilnai atsidaryt ir vistiek turesiu creepa, o jei pasidarysiu ji "minkstesni", kad prie ~0.7bar butu pilnai atsidares, tai ar nenukentes mano spoolas stipriai, nes jis jau prie mazo slegio bus prasidares kazkiek?
Mano nuomone gal paprasciau butu tiesiog isideti pakankamo dydzio isorini wg (susireguliuot paprastai su ebc), o vidini uzglusint ir pamirst :roll:
tam reikia gero boost controlo.

wg --------- solenoidas ------slegio saltinis

solenoidas jeigu dirba dazniniu rezimu, t.y. greitai atsidarineja uzsidarineja, tada wg atsidarymo laika galima reguliuoti iki tokio kokio nori. pvz. norint pasiekti 1bar. solenoidas atsidaro prie kokiu 0,9 tiktai, tuo tarpu be solenoido, stock wg jau prie 0,7 butu pravertas.
..

User avatar
Sharas
Posts: 531
Joined: 27 May 2006, 13:44
Location: Vilnius-Siauliai

Re: 2 wg vienu metu

Post by Sharas »

Apie elektroninius boost controlerius tai galvojau (pats toki vartoju ir esu super patenkintas), bet jeigu turim du wg su skirtingais slegio "slenksciais" tai norint juos teisingiausiai susireguliuot reikai ir dvieju atskiru valdymo solenoidu (tiketinai ir dvieju controleriu, nes dar neteko sutikt tokio, kuris valdytu du :roll: ), kad turet skirtingus settingus abiem. Ar as cia jau per sudetingai galvoju....
Vistik likciau prie minties statyt viena dideli isorini wg ir pamirst ta vidini.
Volvo RWD - daily
Toyota RWD - race
Nissan RWD - fun

User avatar
Minde_Kei
Posts: 2304
Joined: 17 Mar 2004, 22:21
Location: lietuva
Contact:

Re: 2 wg vienu metu

Post by Minde_Kei »

Sharas wrote:Apie elektroninius boost controlerius tai galvojau (pats toki vartoju ir esu super patenkintas), bet jeigu turim du wg su skirtingais slegio "slenksciais" tai norint juos teisingiausiai susireguliuot reikai ir dvieju atskiru valdymo solenoidu (tiketinai ir dvieju controleriu, nes dar neteko sutikt tokio, kuris valdytu du :roll: ), kad turet skirtingus settingus abiem. Ar as cia jau per sudetingai galvoju....
Vistik likciau prie minties statyt viena dideli isorini wg ir pamirst ta vidini.
tai jo ko gero tu teisus, nors pvz jei butu reguliuojamas wg tai viena galima tiesiogiai pajungti, o didesni tik del creep'o arba overboost'o reguliuoti kontroleriu :)

is esmes cia hemaroinis setupa's ir taupumo sumetimu
..

Niokas
Posts: 587
Joined: 12 Mar 2009, 19:43

Re: 2 wg vienu metu

Post by Niokas »

spade wrote:Siaip jau bet kuri turbina greiciausiai/efektyviausiai uzsipucia isvis be jokio WG. Tai ash taip ir nesuprantu, ka tu norejai pasakyt tuo savo pasakymu "ar 1,34, tokiu atveju be dvie wg neikaip neuzsipustu su 2,5 motoru"...

Kad su twin scroll du WG tai cia nieko stebuklingo, bet tavo mintis kokia buvo?
:shock: as biski nustebes kad niekas nezino kaip greit uzsipust didele tvin skrol sikna su divem vg, pagalvokit kaip susimazint a/r fiziskai jo nemazinant, arba pagalvokit kaip veikia kintamos geometrijos turbos kada esant mazam duju srautuj ir slegiuj sumazinama skylute pro kuria patenka i turbo sparnuote dujos, tam kad islosti duju dinamikos, ir greiciau uzputinet , o kada jau yra busto, skylutes visos atsidaro kad prasimest. :wink:
Utenos Termodinamika
utenostermodinamika@gmail.com
860300501
Utenos Termodinamika fb

User avatar
spade
Posts: 5011
Joined: 04 Apr 2003, 14:19
Location: Vilnius

Re: 2 wg vienu metu

Post by spade »

Siaip nereik painiot "nieks nezino" su "nemoku reiks minciu aiskiai" :wink:

Turi omeny, kad i viena sraiges puse paduoda ismetimo dujas per wg? :mrgreen: Saunuolis Geras Dede! :lol: Sprendimai jo stiliuj :twisted:

Siaip tai tu geriau parodyk kokias nuotraukas geriau vietoj to, kad kalbi cia dabar "labai gudriai". Arba pasakyk Dedei, kad pats prisijungtu prie forumo...
DelSolSohcVtec BlueberryBeeProject
f31
Why waste time learning when ignorance is instantaneous?

Niokas
Posts: 587
Joined: 12 Mar 2009, 19:43

Re: 2 wg vienu metu

Post by Niokas »

spade wrote:Siaip nereik painiot "nieks nezino" su "nemoku reiks minciu aiskiai" :wink:

Turi omeny, kad i viena sraiges puse paduoda ismetimo dujas per wg? :mrgreen: Saunuolis Geras Dede! :lol: Sprendimai jo stiliuj :twisted:

Siaip tai tu geriau parodyk kokias nuotraukas geriau vietoj to, kad kalbi cia dabar "labai gudriai". Arba pasakyk Dedei, kad pats prisijungtu prie forumo...
jaigu pazysti "dede" tai tada netuetum kalausti kas kaip.o ka tu parasiai skandinavai jau pries eile metu naudodavo tiek ant auto tiek ant moto,arba isvis pusdavo per viena skyle ir pox, bet sakau cia is ubagystes arba jai jau vapsie pox :roll:
Utenos Termodinamika
utenostermodinamika@gmail.com
860300501
Utenos Termodinamika fb

User avatar
spade
Posts: 5011
Joined: 04 Apr 2003, 14:19
Location: Vilnius

Re: 2 wg vienu metu

Post by spade »

Bet tu negali niekaip susilaikyt? :mrgreen:

:lol:
DelSolSohcVtec BlueberryBeeProject
f31
Why waste time learning when ignorance is instantaneous?

Niokas
Posts: 587
Joined: 12 Mar 2009, 19:43

Re: 2 wg vienu metu

Post by Niokas »

nu ne :oops:
Utenos Termodinamika
utenostermodinamika@gmail.com
860300501
Utenos Termodinamika fb

Post Reply