Pagaliau prisiruošiau aprašyti savąjį projektą – Lexus IS200 (twin)turbo.
2019 spalį nupirktas nebaigtas projektas, kurio modlist‘as:
Greddy front lip, TRD side skirts, rear lip;
Užmarozintos galinės lempos;
Valcuotos galinės arkos;
Forzza ratlankiai priekis 8,5 j et25, galas 9,5 et20;
Pjautos TRD spyruoklės;
Išmetimo kolektorius perdarytas iš stock;
Kinietiška GT35 turbina;
Kinietiškas wastegate;
HKS BOV kopija;
1zz purkštukai;
DET3 piggyback;
Innovate MTX-L wideband;
FMIC intercooleris;
3“ išmetimas nuo turbinos.
Buvo važiuojantis, su visais mod‘ais, kuriuos pats būčiau daręs ir dar su 1,5 metų tech‘o, todėl ilgai negalvojęs nusipirkau. Tačiau buvo iš krūva trūkumų (nepajungtas pečiukas, išimtas kondicionierius, normaliai nesumap‘intas ir kt.), o ūmiausia iš jų buvo stogo būklė.
Pradėjus tvarkyti jį pasimatė ir aplink daug kėbulo trūkumų, todėl nusprendžiau tiesiog perdažyti visą pakeičiant spalvą į Midnight Purple.
Dėl pandemijos, vestuvių, prapūstos galvos tarpinės ir t.t. buvo nuspręsta nebandyti šį sezoną išvažiuoti, o kitam sezonui pasidaryti taip, kaip aš noriu. Todėl pardavus ant mašinos buvusį turbo kit‘ą draugui, pradėti kurti planai naujam sezonui.
Kažkaip gal tilps.
Project: Lexus IS200 turbo
Re: Project: Lexus IS200 turbo
1jz twin turbo dalykai? kaip su kolikais? iš dviejų vieną virint?
Team Beat - teambeat.lt
Eat, sleep, BOOST - eatsleepboost.lt
"In God we trust, all others bring data." - W. Edwards Deming
Eat, sleep, BOOST - eatsleepboost.lt
"In God we trust, all others bring data." - W. Edwards Deming
Re: Project: Lexus IS200 turbo
Tikrai taip, atsirado tavieji turbakai.
Jau prieš tai buvau išsipjovęs galvos flanšą, tai pridėjus prie stock 1jz matosi, kad port'ai beveik atitinka. Kolektorius gaminsiu, jau iš seniau turiu sch 10 1 1/4" alkūnių, vamzdžio. Tikiuosi bandyti pasidaryti, kad turbo inlet'as, kaip ir ant stock 1jz, būtų tiesiai prieš vidurinį išmetimo port'ą. Tačiau gali tekt kažkaip truputį kitaip daryti, nes šiuo metu maišosi pečiuko šlangos gale, o priekyje laidynas ir vairo stiprintuvo linija. Bet su 90 laipsnių žarna prie pat ugniasienės turėtų labai pagelbėti su vietos paieška. Kadangi dabar uždegimas rieše, darbai garaže nevyksta, tai buvo pabraižyti trūkstami (CT12 turbo inlet, downpipe, 1gfe intake) flanšai. Tai dabar ieškau, kas apsiimtų išpjauti išmetimo pusės flanšus. Na ir buvo atspausdintas gauge pod'as iš ABS, bet neišvengiau įtrūkimo vieno, tai teks dar su nustatymais pažaist. Dar teks modifikuoti modelį, nes innovate gauge'ų storas apvadas netelpą į dabartinį dizainą su stogeliais.
Jau prieš tai buvau išsipjovęs galvos flanšą, tai pridėjus prie stock 1jz matosi, kad port'ai beveik atitinka. Kolektorius gaminsiu, jau iš seniau turiu sch 10 1 1/4" alkūnių, vamzdžio. Tikiuosi bandyti pasidaryti, kad turbo inlet'as, kaip ir ant stock 1jz, būtų tiesiai prieš vidurinį išmetimo port'ą. Tačiau gali tekt kažkaip truputį kitaip daryti, nes šiuo metu maišosi pečiuko šlangos gale, o priekyje laidynas ir vairo stiprintuvo linija. Bet su 90 laipsnių žarna prie pat ugniasienės turėtų labai pagelbėti su vietos paieška. Kadangi dabar uždegimas rieše, darbai garaže nevyksta, tai buvo pabraižyti trūkstami (CT12 turbo inlet, downpipe, 1gfe intake) flanšai. Tai dabar ieškau, kas apsiimtų išpjauti išmetimo pusės flanšus. Na ir buvo atspausdintas gauge pod'as iš ABS, bet neišvengiau įtrūkimo vieno, tai teks dar su nustatymais pažaist. Dar teks modifikuoti modelį, nes innovate gauge'ų storas apvadas netelpą į dabartinį dizainą su stogeliais.
Re: Project: Lexus IS200 turbo
Kadangi tunelinis riešo sindromas geriems 3-ims mėnesiams sustabdė mano darbingumą, buvo imtasi draugo IS'o.
Kam įdomiau video medžiaga: https://youtu.be/ZSogRJuZ8pc
Buvo paimtas visas turbo kit'as nuo mano mašinos ir perdėtas ant draugo.
Pagrindiniai pakeitimai:
Įdėtas FRP, o todėl ir papildoma kuro linija grįžimui.
Perdarytas įsiurbimo vamzdynas, nes prieš tai buvo su daug silikoninių jungčių, rėmėsi į kapotą ir ėjo per ten, kur šiaip stovi kondicionieriaus kompresorius.
Piecut'us pjoviau su kampiniu šlifuokliu naudojant atspausdintą 3D spausdintuvu trafaretą. Siūlės nėra labai gražios, bet likau visai patenkintas rezultatu, o svarbiausia, kad dabar niekur nekliūna. Teko perdaryti dump pipe'ą, nes prieš tai kažkodėl buvo nuvestas į priekį tiesiai į vairo stiprintuvo žarnas. Dabar jau pilnai surinktas ir važiuojantis. https://youtu.be/Y_093XLy-_o
Kam įdomiau video medžiaga: https://youtu.be/ZSogRJuZ8pc
Buvo paimtas visas turbo kit'as nuo mano mašinos ir perdėtas ant draugo.
Pagrindiniai pakeitimai:
Įdėtas FRP, o todėl ir papildoma kuro linija grįžimui.
Perdarytas įsiurbimo vamzdynas, nes prieš tai buvo su daug silikoninių jungčių, rėmėsi į kapotą ir ėjo per ten, kur šiaip stovi kondicionieriaus kompresorius.
Piecut'us pjoviau su kampiniu šlifuokliu naudojant atspausdintą 3D spausdintuvu trafaretą. Siūlės nėra labai gražios, bet likau visai patenkintas rezultatu, o svarbiausia, kad dabar niekur nekliūna. Teko perdaryti dump pipe'ą, nes prieš tai kažkodėl buvo nuvestas į priekį tiesiai į vairo stiprintuvo žarnas. Dabar jau pilnai surinktas ir važiuojantis. https://youtu.be/Y_093XLy-_o
Re: Project: Lexus IS200 turbo
Senokai rašiau apie progresą, bet pavasarį buvo pakeistas variklis ir "aprengtas" visom naujom tarpinėm, o per vasarą teko labai daug dalykų sutaisyti, kad automobilis praeitų technikinę savo eiga. Daug nukirptų ar nutrūkusių laidų, perdegusių saugiklių ir t.t. Technikinę iš pirmo karto nepraėjo, nes neveikė pypynė, stiklo apiplovimas ir dar pasirodo nuo anglo buvo reflektorius priekinio žibinto, o gale klibantys šarnyrai neužkliuvo.
Viskas buvo sutvarkyta ir buvo gautas žalias lapas, laikas vėl modifikuoti. Pirmas dalykas, kurį norėjau pasidaryti, buvo paleisti variklį ant Speeduino. Kadangi tai buvo mano pirmas kartas įrengiant standalone ECU, tai prasiknisau gerą mėnesį kol pavyko užkurti.
https://youtu.be/jzeWjVJvc5U
Standartinis kompiuteris bus paliekamas, nes mašina daroma gatvinė, o labai daug automobilio sistemų yra susieta su standartiniu kompiuteriu.
Dabar jau visas išmetimas nuimtas, bandoma surasti tinkamą galutinę turbinų poziciją (vietos nedaug joms) ir pjaustomi vamzdžiai, kad galėčiau pradėti virinti išmetimo kolektorių.
Viskas buvo sutvarkyta ir buvo gautas žalias lapas, laikas vėl modifikuoti. Pirmas dalykas, kurį norėjau pasidaryti, buvo paleisti variklį ant Speeduino. Kadangi tai buvo mano pirmas kartas įrengiant standalone ECU, tai prasiknisau gerą mėnesį kol pavyko užkurti.
https://youtu.be/jzeWjVJvc5U
Standartinis kompiuteris bus paliekamas, nes mašina daroma gatvinė, o labai daug automobilio sistemų yra susieta su standartiniu kompiuteriu.
Dabar jau visas išmetimas nuimtas, bandoma surasti tinkamą galutinę turbinų poziciją (vietos nedaug joms) ir pjaustomi vamzdžiai, kad galėčiau pradėti virinti išmetimo kolektorių.
Re: Project: Lexus IS200 turbo
Kolektorius suvirintas, turbinos jau kabo variklio skyriuje.
Jos taip puikiai telpa ir labai OEM atrodo (ko ir siekiau). Teks tiks pečiuko žarneles kažkaip pakeisti, nes dabar gilesnės turbinos įsiurbimo vamzdis praeina pro pat apatinį pečiuko vamzdelį.Re: Project: Lexus IS200 turbo
Šiek tiek progreso!
Perdaryti turbinos tepalo padavimo vamzdeliai iš kilpų į užsukamas jungtis, nes ant 1JZ šios turbinos buvo "maitinamos" nuo bloke esančių vietų, kurių ant šio variklio aišku nėra. Tepalo nubėgimo vamzdelius irgi teko pervirinti nes kitoje vietoje karteryje skylė, o ir variklio tvirtinimo kronšteinas buvo tiesiai kelyje. Taip pat pagamintos varinės išmetimo tarpinės, nes standartinės yra o-žiedo tipo, todėl reiktų vežti frezuoti flanšuose griovelius. Nežinau kodėl sugalvojau pats pjauti, gręžti vario lakštą. Reikėjo tiesiog nuvežti kažkam su staklėmis išpjauti... Viską pagaminus jau galėjau išgirsti kaip skamba 1G variklis su dviem turbinom, bet nelabai sekėsi užvesti. Variklis sukdavosi visiškai be požymių, kad bandytų vykti degimas. Kuras buvo užuodžiamas, Speeduino sinchronizaciją tik retkarčiais prarasdavo. Pradėjau keitalioti nustatymus, daryti pakeitimus laidyne, degimą perkėliau standartiniam kompiuteriui ir vis tiek visiškai nieko. Tada mintis buvo panaudoti išorinį kurą - karbiuratorių valiklį. Nuo kurio iš kart užsivedė variklis ir toliau dirbo "ant laisvų" su Speeduino valdomais purkštukais. Tai parodė, kad problema buvo per mažai kuro užvedimo metu. Padidinus purkštuku impulsą prieš užvedimą ir kuro kiekį vedantis dingo visos problemos, variklis užsivesdavo kiekvieną kartą ir be išorinės pagalbos.
Įrodymai, kad tikrai sukasi turbina:
https://www.instagram.com/tv/CcAwktXD8c_/
Perdaryti turbinos tepalo padavimo vamzdeliai iš kilpų į užsukamas jungtis, nes ant 1JZ šios turbinos buvo "maitinamos" nuo bloke esančių vietų, kurių ant šio variklio aišku nėra. Tepalo nubėgimo vamzdelius irgi teko pervirinti nes kitoje vietoje karteryje skylė, o ir variklio tvirtinimo kronšteinas buvo tiesiai kelyje. Taip pat pagamintos varinės išmetimo tarpinės, nes standartinės yra o-žiedo tipo, todėl reiktų vežti frezuoti flanšuose griovelius. Nežinau kodėl sugalvojau pats pjauti, gręžti vario lakštą. Reikėjo tiesiog nuvežti kažkam su staklėmis išpjauti... Viską pagaminus jau galėjau išgirsti kaip skamba 1G variklis su dviem turbinom, bet nelabai sekėsi užvesti. Variklis sukdavosi visiškai be požymių, kad bandytų vykti degimas. Kuras buvo užuodžiamas, Speeduino sinchronizaciją tik retkarčiais prarasdavo. Pradėjau keitalioti nustatymus, daryti pakeitimus laidyne, degimą perkėliau standartiniam kompiuteriui ir vis tiek visiškai nieko. Tada mintis buvo panaudoti išorinį kurą - karbiuratorių valiklį. Nuo kurio iš kart užsivedė variklis ir toliau dirbo "ant laisvų" su Speeduino valdomais purkštukais. Tai parodė, kad problema buvo per mažai kuro užvedimo metu. Padidinus purkštuku impulsą prieš užvedimą ir kuro kiekį vedantis dingo visos problemos, variklis užsivesdavo kiekvieną kartą ir be išorinės pagalbos.
Įrodymai, kad tikrai sukasi turbina:
https://www.instagram.com/tv/CcAwktXD8c_/
Re: Project: Lexus IS200 turbo
Daug progreso nuo paskutinio įrašo.
Pirma buvo perdaryta aklina standartinė kuro sistema į grįžtamą su kuro slėgio reguliatoriumi. Taip pat pakeisti standartiniai 155 cc min.-1 purkštukai į 255 cc min.-1 iš 1ZZ-FE. Tuomet buvo bandoma nusipirkti nerūdijančio plieno detalių išmetimui, bet gavau atsakymą, kad bus aukšta kaina ir vietoj neturi. Todėl nuspręsta pasigaminti laikiną 76 mm išmetimą iš turimų garaže paprasto plieno komponentų. Pavyko visai aukštai pravesti, tik ties galine ašimi žemiau kėbulo nusileidžia vamzdis. Tuomet teko prisiminti kaip virinti aliuminį, nes atėjo laikas įmontuoti tarpinį oro aušintuvą ir suvirinti įsiurbimo vamzdyną. Kadangi buvo pasirinktas 65mm išorinio diametro vamzdis, todėl buvo pakankamai sudėtinga viską sutalpinti ypač aplink oro kondicionieriaus kompresorių. Na ir pagaliau prasidėjo galutinis automobilio surinkimas, nes visi pagrindiniai mazgai buvo jau pagaminti. O surinkus buvo laikas ir užvesti.
https://www.instagram.com/p/Ce6iQeBDRly/
Kadangi pagaliau buvo pajungtas lambda daviklis, tuomet pasimatė, kad variklis dirbo labai liesai net su gerokai didesniais purkštukais. Dabar liko išspręsti aušinimo skysčio prasisunkimą prie pečiuko ir bus galima važiuoti programuotis.
Pirma buvo perdaryta aklina standartinė kuro sistema į grįžtamą su kuro slėgio reguliatoriumi. Taip pat pakeisti standartiniai 155 cc min.-1 purkštukai į 255 cc min.-1 iš 1ZZ-FE. Tuomet buvo bandoma nusipirkti nerūdijančio plieno detalių išmetimui, bet gavau atsakymą, kad bus aukšta kaina ir vietoj neturi. Todėl nuspręsta pasigaminti laikiną 76 mm išmetimą iš turimų garaže paprasto plieno komponentų. Pavyko visai aukštai pravesti, tik ties galine ašimi žemiau kėbulo nusileidžia vamzdis. Tuomet teko prisiminti kaip virinti aliuminį, nes atėjo laikas įmontuoti tarpinį oro aušintuvą ir suvirinti įsiurbimo vamzdyną. Kadangi buvo pasirinktas 65mm išorinio diametro vamzdis, todėl buvo pakankamai sudėtinga viską sutalpinti ypač aplink oro kondicionieriaus kompresorių. Na ir pagaliau prasidėjo galutinis automobilio surinkimas, nes visi pagrindiniai mazgai buvo jau pagaminti. O surinkus buvo laikas ir užvesti.
https://www.instagram.com/p/Ce6iQeBDRly/
Kadangi pagaliau buvo pajungtas lambda daviklis, tuomet pasimatė, kad variklis dirbo labai liesai net su gerokai didesniais purkštukais. Dabar liko išspręsti aušinimo skysčio prasisunkimą prie pečiuko ir bus galima važiuoti programuotis.
Re: Project: Lexus IS200 turbo
kompas kaip suprantu speeduino? kas programuos?
Team Beat - teambeat.lt
Eat, sleep, BOOST - eatsleepboost.lt
"In God we trust, all others bring data." - W. Edwards Deming
Eat, sleep, BOOST - eatsleepboost.lt
"In God we trust, all others bring data." - W. Edwards Deming